۱۸۷ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

ترجمه مقاله بررسی خواص مکانیکی اتصالات غیرمشابه خال جوشی فولادهای ضد زنگ و گالوانیزه

عنوان انگلیسی مقاله: Exploring the Mechanical Properties of Spot Welded Dissimilar Joints for Stainless and Galvanized Steels
عنوان فارسی مقاله: بررسی خواص مکانیکی اتصالات غیرمشابه خال جوشی فولادهای ضد زنگ و گالوانیزه. 
دسته: مکانیک - جوشکاری
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 21
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
قابلیت جوش خوردگی خال جوش اتصالات فلزی غیرمشابه بین فولادهای ضدزنگ و فولادهای زنگ  بررسی شد. هدف از این مطالعه تعیین پارامترهای خال جوش اتصالات فلزی غیرمشابه و تعیین ویژگی خواص مکانیکی اتصالات بود. بررسی های متالورژیکی، اندازه گیرهای ریزسختی ، آزمایشات پوسته شدن، آزمایشات برش لبه روی لبه، آزمایشات کشش عرضی، و آزمایشات ترک خوردگی تنشی انجام شد. 
مشخص شد که در اتصالات فلزی غیرمشابه بین فولاد ضدزنگ و فولاد زنگ پذیر، بار ترک نمونه های تنش عرضی تقریبا 72-78% نمونه های برش لبه رو لبه بود. تکه فلز جوش اتصالات فلزی غیرمشابه کاملا مارتنزیت بود. اما به اندازۀ کافی نرم و شکل  بود که نوع شکست در هر دو آزمایش تنش عرضی و برش لبه روی لبه، شکست توپ وار باشد. در مورد آزمایش خستگی خوردگی، اتصالات جوش خوردۀ خال جوش، سطوح مختلف استحکام مواد پایه بر استحکام خستگی خوردگی هیچ تأثیری نداشت. اما بر ضخامت ورق فلزی تأثیر بسزایی داشت. استحکام نمونه جوش خوردۀ خال جوش با افزایش ضخامت ورقۀ فلزی افزاش یافت. پوشش الکتریکی نمونه های آزمون بر خواص خستگی خوردگی اتصالات جوش خوردۀ خال جوش تأثیر نداشت. آزمایشات ترک خوردگی تنشی نشان داد که اتصالات فلزی غیر مشابه فولاد ضدزنگ EN 1. 4318 و فولاد زنگ پذیر روی اندود ZStE260BH نسبت به شکنندگی هیدروژن در محلول کلرید سدیم در دمای 3. 5% اتاق حساس هستند. کراکینگ یا ترک خوردگی قابل قیاس در اتصالات فولاد ضدزنگ در هنگام پیوند کووالانسی به روی نیز مشاهده شد. دلیل شکنندگ هیدروژن جوشهای فلزی غیرمشابه این است که قطعۀ فلزی جوش کاملا مارتنزیت است و پتانسیل خوردگی به دلیل روکش کاری روی کم است. 
کلید واژه: جوشکاری خال جوش، اتصالات فلز غیرمشابه، فولاد ضدزنگ، فولاد زنگ پذیر، اتصالات جوش خوردۀ خال جوش
مقدمه:
جوش های فلزی غیرمشابه در ساختمان جوش خورده معمولا و رایج هستند و عملکرد آنها غالبا برای کارایی کل ساختار ضروری است. جوش خوردگی فلز غیرمشابه شامل اتصال دو یا چند فلز یا آلیاژ مختلف به هم می باشد. چند نوع جوش فلزی غیرمشابه وجود دارد و اتصال فولاد ضدزنگ به فولاد زنگ ناپذر رایج ترین نوع  آن است. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۳:۴۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترجمه مقاله ارزیابی مقاومت در برابر خوردگی فولاد ضدزنگ دولایه از طریق روش الکتروشیمیایی

عنوان انگلیسی مقاله: Corrosion resistance of sintered duplex stainless steel evaluated by electrochemical method
عنوان فارسی مقاله: ارزیابی مقاومت در برابر خوردگی فولاد ضدزنگ دولایه از طریق روش الکتروشیمیایی.
دسته: مکانیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 17
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هدف از این مقاله بررسی مقاومت در برابر خوردگی فولادهای ضدزنگ دولایه با استفاده از روش های الکتروشیمیایی در 1M محلول  NaClمی باشد. تأثیر آماده سازی ترکیبات گردی و چرخۀ سرمایش بعد زینترشدن بر خواص خوردگی یا زنگ زدگی مورد ارزیابی قرار گرفت. 
طرح/روش شناسی/شیوۀ برخورد: در مطالعۀ حاضر، فولادهای ضدرزنگ دولایه با راه اندازی متالورژی پودری از پودرهای با پایه آرتنزیتی، آستنیتی با افزایش کنترل شدۀ عناصر آلیاژی از قبیل Cr, Ni, Mo و Cu حاصل شدند. در مطالعات پیش از آماده سازی ترکیبات، نمودار شافلر لحاظ شد. ترکیبات آماده شده در  800 MPa متراکم و در کورۀ خلاء همراه با پرکردن آرگون در دمای 1260°C  به مدت 1 ساعت زینتر شدند. پس از زینتر شدن،  دو چرخۀ سرمایشی متفاوت بکار برده شد: سرمایش سریع همراه با سرعت سرمایش متوسط 245 °C/min و سرمایش کند 5 °C/min در جو آرگون. فولادهای ضد زنگ دولایه ایی تولید شده با استفاده از میکروسکوپی اسکن کننده و اپتیکال و آنالیز شیمیایی EDS ترکیبات ریزساختار مورد مطالعه قرار گرفتند. خواص خوردگی از طریق روش های شیمیایی در1M محلول آب NaCl بررسی شد. 
یافته ها: بر اساس نتایج بدست آمده، تأیید شد که در روش زینتر بکاربرده شده و همچنین آماده سازی ترکیبات پودری در ساخت فولاد دولایۀ زینتر دارای خواص خوردگی که به نسبت آستنیت/فریت در ریزساختار و عناصر تقسیم بندی بین فازها  بستگی دارد لحاظ شود. مقاومت در برابر خوردگی فولاد ضدزنگ زینتر با دانسیته و مورفولوژی متخلخل موجود در ریزساختار نیز بسیار مرتبط است. بیشترین مقاومت در برابر خوردگی متخلخل در 1M محلول NaCl به خاطر ترکیب با توازن تقریبی فریت و آستنیت در ریز ساختار بدست آمد. 
تلویحات و محدودیت های تحقیقاتی: براساس مشخصۀ پودرها، سرعت سرمایشی سریع کاربردی ظاهرا توافق خوبی برای خواص خوردگی و ریزساختارها می باشد. علیرغم اینکه آزماشات بیشتری برای بررسی سرعت های سرمایشی مختلف باید انجام بگیرد. 
ارزش/اصلیت: استفاده از پودرهای عنصری افزوده به پایه فولاد ضدزنگ، پتانسیل های بالقوۀ آن برحسب تراکم پذیری نسبی و دانسیتۀ زینتر نهایی را نشان داد. علاوه بر همگنی ریزساختاری خوب و اول ازهمه مقاومت در برابر خوردگی حاصل شد و کاربردهایی نیز در صنعت داشت. 
کلیدواژه: خوردگی، ساخت و پردازش، متالورژی پودر، فولاد ضدزنگ دولایه

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۳:۴۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترجمه مقاله خواص مکانیکی و ریزساختار برای جوشکاری نقطه‌ای فولادهای پیشرفته با استحکام بالا

عنوان انگلیسی مقاله: Microstructure and Mechanical Properties of Resistance Spot Welded Advanced High Strength Steels
عنوان فارسی مقاله: خواص مکانیکی و ریزساختار برای جوشکاری نقطه‌ای فولادهای پیشرفته با استحکام بالا.
دسته: مکانیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 24
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
ادغام فولادهای پیشرفته با استحکام بالا (AHSS) در معماری صنعت اتومبیل، چالش های تازه ای را برای دستیابی به جوش های قابل قبول ایجاد کرده است. جوشکاری نقطه ای مقاومتی (RSW) به عنوان روش اصلی در جوشکاری سازه های صنعت اتومبیل می باشد، که منجر به بالا رفتن تقاضا برای درک بهتر جوشکاری نقطه ای مقاومتی (RSW) فولادهای پیشرفته با استحکام بالا (AHSS) شده است. محتوای آلیاز مختلف و تکنیک های پردازش مورد استفاده در تولید آن ها این نوآوری را پیچیده تر کرده است. مطالعه کنونی به بررسی جوشکاری نقطه ای مقاومتی فولادهای پیشرفته با استحکام بالا (AHSS) شامل 590R, DP600, DP780 و TRIP780 می پردازد. مواد HSLA نیز برای ارائه فولادهای با استحکام بالای معمول و عملکرد مبنای فولادهای پیشرفته با استحکام بالا (AHSS) مد نظر قرار گرفته اند. خصوصیات مکانیکی و ریزساختار این آلیاژهالی فولاد جوشکاری شده مقاوم بتفصیل مد نظر قرار گرفته ند. علاوه بر این، ارتباط بین شیمی و سختی منطقه ذوب ایجاد شده است.
کلیدواژه: جوشکاری نقطه ای مقاومتی، خصوصیات مکانیکی و ریزساختار، فولادهای دوفازی، فولاد انعطاف پذیر محرک تغییر شکل، فولاد فریتی- باینیت، فولاد کم الیاژ با استحکام بالا
مقدمه:
جوشکاری نقطه‌ای مقاومتی عمدتا در تکنیک‌های جوشکاری برای انتقال فولاد به چرخ‌دنده به کار می‌رود. این توسعه جدید و فولاد پیشرفته با استحکام بالا  برای کمک به کاهش وزن و بهبود بهره‌وری و افزایش خواص مکانیکی  وشایستگی از این طریق می باشد.از طریق ادغام این فلز در اتومبیل‌ها، شتاب و معماری وسایل نقلیه افزایش یافته و فهمیدن عیوب در جوشکاری مقاومتی فولاد و این در نتیجه جوش‌پذیری کانونی این فولاد است.‌ طبقه‌های مختلف فولاد   AHSSدر شیمی،‌ منحصر به انجام تکنیک‌های پردازش مجزا در مقایسه با فولادهای معمولی با استحکام بالا می باشد.‌) HSS )
خواص شیمی ذاتی در فولاد AHSS باعث کمک به تولید میکروسکوپی فلز پایه و بهبود قدرت در برخی موارد و بهبود شکل‌پذیری این آلیاژ است.‌ قدرت عملکرد نوعی از آلیاژ فولاد با استحکام بالا ) HSLA ) کمتر از 500 مگاپاسکال است که آن‌ها را به طبقه‌بندی HSS می‌رساند. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۳۰ تیر ۹۴ ، ۱۳:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترجمه مقاله نمایش افکار عمومی در فضای سایبری

عنوان انگلیسی مقاله: Monitoring Public Opinion in Cyberspace: How Corporate Public Relations Is Facing the Challenge
عنوان فارسی مقاله: نمایش افکار عمومی در فضای سایبری،چگونه روابط عمومی شرکتی با این چالش روبرو می گردد.
دسته: علوم اجتماعی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 19
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
از آنجا که گرایش عموم افراد و روزنامه نگاران  به سمت رسانه های اجتماعی به عنوان منبع اطلاعات و گزارش مصرف کننده روبه افزایش است، اهمیت نظارت صاحبان مشاغل بر حضور تشکیلاتشان در رسانه های اجتماعی همچنان رو به فزونی می باشد. رسانه های اجتماعی به عنوان قلمرویی که عموم افراد در آن حق اظهار نظر دارند، چالش های پرکششی را برای صاحبان مشاغل ایجاد می کند که از طریق آن شهرت و آوازۀ تشکیلاتی خود را نشان دهند. به عنوان قلمرویی که بخش عمومی دارای صدای مطلق می باشد، شبکه های اجتماعی چالش های جالب توجهی را برای شاغلانی که به بررسی شهرت سازمانی می پردازند، نشان می دهد. در این مطالعه روند فعلی مدیریت، کاربرد، نظارت و اهمیت رسانه های اجتماعی در شرکت های ملی از طریق مصاحبه های نظر خواهی با شاغلان (در 500 تا 1000 شرکت امریکایی که از نظر فروش در صدر قرار داشتند ) بررسی شد. یافته ها نشان می دهد که در استفاده و اهمیت درک شدۀ رسانه های اجتماعی بین شاغلین  شکاف عظیمی وجود دارد و اینکه روند آگاهی و درک ارزش بالقوۀ این رسانه در بین غیر کاربران به منظورپذیرش کند میباشد. علاوه بر این، مسیرهای جدیدی برای تحقیق و تمرین در استفاده از رسانه های اجتماعی به دلیل مدیریت موضوعات آشکار شد. 
رسانه های اجتماعی و شبکه های آنلاین شخصی در نحوۀ ارتباط همزمان اقصی نقاط دنیا با هم انقلاب و دگرگونی ایجاد کرده است. طبق گزارش شرکت  وب- پیگردی تکنوراتی (Technorati) تقریبا حدود 2 سل قبل 59.8 میلیون بلاگ به تنهایی در اینترنت وجود داشته و 175,000 بلاگر روزانه برای اولین بار از یک بلاگ بازدید کردند (سانتورا،2006). از زمان این گزارش، این تعداد روند رو به رشد داشته است. دوسال بعد، تعداد بلاگ های سرتاسر دنیا بیش ازدو برابر شد یعنی تا 184 میلیون بلاگ (سانتورا،2006). این میزان در ایالات متحدۀ آمریکا به تنهایی 26 میلیون میباشد. علاوه بر این در سال 2008، 77 میلیون نفر برای اولین بار از یک بلاگ بازدید کردند.
 با وجود اینکه شواهد و مدارک در مورد نقش شرکت ها در بلاگ ها و سایر رسانه ها اجتماعی رو به افزایش است اما اینکه چه تعداد شرکت و صنف از این بلاگ ها حمایت میکنند، مشخص نیست. احتمالا در بزرگترین مطالعه ای که تا آن زمان دربارۀ شرکت ها و بلاگ های صورت گرفته بود (Backbone Media،2005) ، پاسخ دهنده ها متوجه شدند که  بیشترین ارزش حاصل از بلاگسازی برای تشکیلات ،علیرغم رهبری، ساخت انجمن، فروش و روابط عمومی آنلاین ، سریعا در حال انتشار است.
بیشترین نگرانی که در این مورد وجود داشت بعد از نگرانی در مورد بدهی های قانونی، به زمان مورد نیاز برای اختصاص به بلاگ مربوط میشد. صنایع غالبی که از بلاگ ها استفاده میکنند شامل نرم افزار، تکنولوژی، بازاریابی، کالاهای مصرفی و صنعت بود (Backbone Media,2005).

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۳۰ تیر ۹۴ ، ۱۳:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترجمه مقاله رسانه های اجتماعی و ارتباطات راهبردی

عنوان انگلیسی مقاله: Social Media and Strategic Communication: Attitudes and Perceptions Among College Students
عنوان فارسی مقاله: رسانه های اجتماعی و ارتباطات راهبردی؛ نگرش ها و برداشت ها در بین دانشجویان.
دسته: علوم اجتماعی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 25
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
رسانه های اجتماعی به عنوان ابزار ارتباط با  جوامع راهبردی، از همان ابتدا با استقبال شاغلان روابط عمومی، تبلیغات و بازاریابی مواجه شدند. رایت و هینسون (2009) ثابت کردند که متخصصان روابط عمومی با توجه به ارتباطات راهبردی، مسلما از رسانه های اجتماعی آگاهی دارند. با توجه به اینکه رسانه های اجتماعی بر متخصصان صنعتی تأثیر دارند، در نتیجه در این مطالعه به بررسی این مسئله خواهیم پرداخت که آیا رسانه های اجتماعی بر روی دانشجویان در کل و دانشجویانی که در زمینه های روابط عمومی و تبلیغات تحصیل میکنند، نیز تأثیر دارند. موارد استفاده، نگرش ها و برداشت ها دربارۀ رسانه های اجتماعی در بین دانشجویان از طریق داده های نظرسنجی بررسی شد. در این تحقیقات مشخص شد که آموزش و تحصیلات بر درک و نگرش دانشجویان به رسانه های اجتماعی تأثیر میگذارد. از نظر اساتید و مربیان آموزشی قدردانی از پایگاه اطلاعات دانشجویان و نگرش آنها دربارۀ رسانه های اجتماعی و چگونگی به کار گیری این رسانه ها در ساخت واقعیت و اطلاعات اهمیت خود را دارد. ازنظر متخخصان صنعت که در پی استخدام فارغ التحصیلان جدید دانشگاهی هستند، یافتن دیدگاه مبنی بر چگونگی استفاده از رسانه های اجتماعی در زندگی و به عنوان ابزار راهبردی توسط دانشجویان با ارزش است. یافته ها نشان می دهد که دانشجویان متخصص رشته های تبلیغات و روابط عمومی  نسبت به رسانه های عمومی دید مثبت تری دارند تا دانشجویان سایر رشته ها. چرا که متوجه اند که رسانه های اجتماعی چگونه با صنعتی که درآن آموزش دیده اند، تطابق و تناسب دارد.این یافته ها نشان میدهد که رسانه های اجتماعی به منظور آماده سازی بهتر دانشجویان برای جو رسانه های فعلی باید با برنامۀ آموزشی ارتباطات راهبردی آمیخته شوند.
مقدمه:
نوشته های موجود دربارۀ رسانه ها نشان میدهد که با وجود اینکه رسانه ها و پیام های بازرگانی در فرهنگ آمریکا واقعا اجتناب ناپذیر هستند، ضرورت آموزش رسانه ها و تأثیر و قدرت آن در بین مردم هنوز وجود دارد. با ظهور اینترنت و رسانه های اجتماعی ،John Q. Public دیگر مصرف کنندۀ تابع و مطیع پیام های رسانه ای نیست. او اکنون میتواند، خالق، ناشر، تولید کننده و گوینده (رادیو تلویزیون) باشد. ابزارهای اینترنتی مانند بلاگ ها، یوتیوب، فلیکر، مای اسپیس و فیس بوک این امکان را ایجاد می کند تا شخص متوسط مضامینی را ایجاد کند که یک مخاطب دیگر در سرتاسر دنیا نیز بتواند از آن بهره ببرد. ماهیت تعاملی این ابزرها پیام رسانه ها را از ارتباط یک طرفه به منظور آسان کردن گفتگو دستخوش تغییر کرده است.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

/p
۲۹ تیر ۹۴ ، ۱۳:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترجمه مقاله چه چیز در رسانه‌های اجتماعی، اجتماعی است

عنوان انگلیسی مقاله: What Is the Social in Social Media?
عنوان فارسی مقاله: چه چیز در رسانه‌های اجتماعی، اجتماعی است.
دسته: علوم اجتماعی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 16
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
به کارگیری واژه‌ "اجتماعی" در زمینه‌ فن‌آوری اطلاعات به سرآغاز دانش سیبرنتیک (فرمانشناسی) بازمی ‌گردد. این واژه بعدها در زمینه‌ی نرم ‌افزار گروهی" سالهای 1360پیدایش شد. مکتب تازه‌ی ماتریالیستی فردریش کیتلر و دیگران کاربرد واژه‌ی "اجتماعی" را به عنوان واژه‌ای وقت پرکن و نامربوط کنار گذاشتند ـ کاری که کامپیوترها می‌کنند محاسبه است، آنها در روابط انسانی دخالت نمی‌کنند. از سوی دیگر هیپی‌های کل‌گرا، این دانش بدبینانه‌ ماشین را نادیده گرفته و دیدگاهی مثبت و مردم‌گرایانه را پیش کشیدند که تاکیدش بر کامپیوتر به عنوان ابزاری برای رهای شخصی بود. این تاکید فردگرایانه بر طراحی و کاربردپذیری هم‌کنشگر و غیره در آغاز منطبق با علاقه به جنبه‌ اجتماعی شبکه‌سازی کامپیوتری بود. پیش از اقدام تصاحب‌گرانه‌ کاپیتالیستی "دات. کام" این رشته در نیمه‌ دوم سالهای 1990 فراگیر شد، این ابزارِ رو به پیشرفت بیشتر به صورت ابزاری برای همکاری در میان مردمان دیده می‌شد.
در فصلی به نام "چگونه شبکه‌های کامپیوتر اجتماعی شدند"، کریس چه‌شِر، نظریه‌پرداز رسانه‌ای سیدنی، تکامل تاریخی شبکه‌های کامپیوتری را از جامعه‌سنجی و تحلیل شبکه‌ اجتماعی ـ دانشی "افلاین" (و رشته‌‌ مطالعاتی که به سالهای 1310 بازمی‌گردد) و پویایی‌های شبکه‌‌های مردمی را کندوکاو می‌کند ـ تا نظریه‌ گرونوتر درباره‌ی نیروهای پیوندهای ناتوان در 1352، تا جامعه‌ی شبکه‌ای کاستل در 1996، تا تلاشهای کنونی نقشه‌یابی دانشمندان تکنولوزی که در زیر چتر نظریه‌ی شبکه‌ی بازیگر گردمی‌آیند، دنبال می‌کند. جهش مفهومی که به اینجا مربوط می‌شود حرکت از گروه‌ها، سیاهه‌ها، فوروم‌ها و اجتماع‌ها به تاکید بر نیروبخشیدن به افرادی مربوط می‌شود که به شکل سست با هم پیوند دارند.این جابه‌جایی در زمانه‌ی نئولیبرال سالهای 1990 روی داد و با قدرت فزاینده‌ی کامپیوتر، گنجایش ذخیره و پهنای باند اینترنت و از این گذشته هم‌کنشی آسان‌تر روی دستگاههای کوچک‌ و کوچک‌تر موبایل تسهیل شد. این زمانی است که ما وارد امپراطوری اجتماعی می‌شویم. از این گذشته باید گفت که پس از سقوط دیوار برلن در 1989 وقتی کمونیسم دولتی دیگر تهدیدی (نظامی) برای کاپیتالیسم بازار آزاد نبود، "اجتماعی" تنها می‌توانست تکنیکی شود.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۲۹ تیر ۹۴ ، ۱۳:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترجمه مقاله دموکراسی و اطلاعات

عنوان انگلیسی مقاله: Democracy and information; transmitters and receivers
عنوان فارسی مقاله: دموکراسی و اطلاعات: انتقال دهندگان و دریافت کنندگان.
دسته: علوم سیاسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 8
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
دموکراسی از یکسو به عنوان یک مورد معیوب شناخته شده است و از سویی دیگر سیستمی مطلوب برای حکومت است که بیش از اندازه متکی به اعتماد مردم هست و بنابراین دیدگاه های مردم در آن اهمیت اساسی دارد. از اینرو اگر دموکراسی می خواهد به صورت موفق کار کند نیاز هست که این دیدگاهها به خوبی و بر اساس آگاهی شکل گیرد. عقاید پیشینیان، تلویزیون، و چاپی ها به طور معمول موضوعات را تحریف می کنند و مواردی مانند جرایم و پناهندگی را ساده بیان می کنند. اطلاعات معتبر موجود به فراوانی وجود دارند، مسأله این هست که اکثر افراد از نظر هوشی یا روانی آمادگی دستیابی به اطلاعات مطلوب را از لحاظ تشخیص بین اطلاعات خوب و بد ندارند. توسعه چنان ویژگی هایی وظیفه سیستم آموزشی هست، برنامه ها برای دادن اطلاعات، کافی نیستند، کتابخانه ها به عنوان منابع و کانال های اطلاعاتی عناصر ضروری در فراهم آوردن دامنه وسیعی از دانش و عقاید هستند.
این مقاله به طور وسیعی مبتنی بر موقعیت پادشاه انگلیس در زمان حاضر است. مشابهت هایی در کشورهای دیگر نیز وجود دارد اما موقعیت کشور انگلیس برای من بهتر شناخته شده است. مقاله همچنین بعضی از علایق شخصی من و موارد مربوطه را منعکس می کند و از زاویه ای به دموکراسی نزدیک می شود. به عبارت دیگر  تأکید بر این است که در یک دموکراسی مؤثر نیاز به تشخیص وسیعی از اطلاعات قابل اطمینان برای مردمی هست که می توانند از آن استفاده کنند .
کلیدواژه: دموکراسی ،اطلاعات، رسانه، چند رسانه ای، روزنامه ها

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۲۸ تیر ۹۴ ، ۱۳:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترجمه مقاله چشم انداز های مناظر کشاورزی : تعاملات گونه ها و حرکت دشمنان طبیعی

عنوان انگلیسی مقاله: Edges in Agricultural Landscapes: Species Interactions and Movement of Natural Enemies
عنوان فارسی مقاله: چشم اندازهای مناظر کشاورزی : تعاملات گونه ها و حرکت دشمنان طبیعی.
دسته: کشاورزی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 9
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
چشم انداز های کشاورزی می تواند به عنوان بخشی از تکه های زیستگاه پراکنده  با ماتریس خصمانه ، و یا به عنوان یک گرادیان از تکه های مختلف مناسب تا نامناسب برای گونه های مختلف مشخص می شود.   بندپایان از طریق این مناظر به حرکت خود ادامه داده و با  طیف وسیعی از لبه ها ، با نفوذپذیری مختلف مواجه میشوند  . تکه های پوشش گیاهی بومی مناظر ممکن است از دشمنان طبیعی آفات زراعی با ارائه میزبان های جایگزین برای زنبورهای انگل و یا عمل به عنوان یک منبع برای حشرات درنده پشتیبانی کند . ما این امر را با تعیین کمیت تعاملات گونه ها و اندازه گیری جنبش در سراسر لبه هایی با انواع مختلف بررسی کردیم. تنوع بالا ی گونه های زنبور میزبان درتکه های گیاهی بومی استفاده می شود، با این حال چند نمونه از گونه های زنبور را با استفاده از همان میزبان در هر دو پوشش گیاهی بومی و محصول ( کانولا ) ثبت کردیم  . با این حال ، به  تراکم های کلی زنبور از پوشش گیاهی بومی دست پیدا نکردیم . از گروه زنبوری که مورد  بررسی قرار گرفت  ، زنبور شته ( Braconidae : Aphidiinae ) غالبا از پوشش گیاهی بومی به کانولا مهاجرت کرد. در مقابل، زنبور کرم ( های Braconidae : میکرو gastrinae معمولا از مزارع غلات به کانولا نقل مکان کرد. هر دو نمونه نشان داد که  هم شته ها و هم  زنبور ها از پوشش گیاهی بومی نقل مکان میکنند و  در مقابل ، شکارچیان معمول از پوشش گیاهی بومی ( در سراسر فصل ) کمتر نقل مکان کرد . مزایای خالص فصل طولانی و یا معایب پوشش گیاهی بومی برای خدمات کنترل آفات برای ارزیابی آن مشکل است . به نظر می رسد که لبه هابا انواع مختلف  به تغییر الگوهای حرکت دشمنان طبیعی بیشتر از گونه های آفت گیاه خوار میپردازند  و این ممکن است خدمات کنترل آفات را تحت تاثیر قرا ر دهد. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۲۸ تیر ۹۴ ، ۱۳:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترجمه مقاله ارتباط سه جانبه اکوتوریسم گردشگری پایدار سفر کم شتاب در طبیعت

عنوان انگلیسی مقاله: THE TRILATERAL RELATIONSHIP ECOTOURISM – SUSTAINABLE TOURISM – SLOW TRAVEL AMONG NATURE IN THE LINE WITH AUTHENTIC TOURISM LOVERS
عنوان فارسی مقاله: ارتباط سه جانبه اکوتوریسم گردشگری پایدار سفر کم شتاب در طبیعت همراه با دوستداران گردشگری اصیل.
دسته: جهانگردی - گردشگری
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 7
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در حال حاضر روند حرکت جهان مادی گرا و مدرن به سمت زندگی در محیط زیست، و صرف زمان بیشتر در طبیعت و نزدیک شدن به همه چیزهای پاک، صلح آمیز و ناشناخته بیشتر شده است. گردشگرانی که تعطیلات خود را در مناطق روستایی می گذرانند بیشتر و بیشتر می شوند. اکوتوریسم،‌ در حومه شهر و یا در طبیعت بیشتر مورد توجه افرادی قرار گرفته است که در مناطق شهری با وضعیت مالی بالا اما سرشار از فشار ها، زندگی می کنند و مشتاق هستند که به طبیعیت و زندگی در جوامع روستایی بازگردند. اکوتوریسم، گردشگری پایدار و سفر کم شتاب- همه این انواع گردشگری نکات مشترکی از نظر کیفیت زمان صرف شده توسط گردشگران در تعطیلات و بازگشت به سنن و آداب فراموش شده، خصوصا از سوی گردشگرانی که از کشورهای توسعه یافته یا مناطقی که آداب و رسوم آنها کمتر حفظ شده است، دارند. 
کلیدواژه: اکوتوریسم، گردشگری براساس طبیعت، گردشگری مسئولانه، سفر کم شتاب.
مقدمه:
هدف از این مقاله نمایش ارتباط بین سه نوع گردشگری است: اکوتوریسم، گردشگری پایدار و سفر کم شتاب. ما رابطه ساده و ظریفی بین سه نوع گردشگری با استفاده از اطلاعات کتابخانه ای ایجاد کردیم و داده های حاصل را تحلیل کدیم و در نهایت برخی نظرات را در این زمینه ارائه کردیم. 
در رومانی، این نوع جدید توسعه گردشگری، به سختی آغاز شد. اکوتوریسم، با توجه به اصول خود،‌اشاره به گردشگری پایدار و مسئولانه دارد و با توجه به تعاریف و مفاهیم اکوتوریسم، نیاز به مکان های مسئولانه و سفر کم شتاب در طبیعیت دارد که بر حفاظت از محیط زیست و مکانهای بازدید شده تاکید دارد. برآورد شده است که گردشگری طبیعت محور پویاترین بازار در سالهای آتی خواهد بود، و ارزشهای مصرفی جدید را که توسط گردشگری دنبال می شود در نظر می گیرند: اصالت، حفاظت از طبیعت، فردیت، احترام به محیط زیست، صلح و، به طور کلی، آنچه ناقض رفتار سخت گردشگری انبوه است.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۲۷ تیر ۹۴ ، ۱۳:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترجمه مقاله دستورالعمل های بهداشتی در ارتباط با مصرف ماهیان و آبزیان دریاچه ای و رودخانه ها

عنوان انگلیسی مقاله: Health Advisory for Fish and Shellfish from Clear Lake, Cache Creek, and Bear Creek
عنوان فارسی مقاله: دستورالعمل های بهداشتی در ارتباط با مصرف ماهیان و آبزیان دریاچه ای و رودخانه ها. 
دسته: زیست شناسی - شیلات
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 4
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
چرا OEHHA (سازمان بهداشت محیط زیست) دستورالعمل های بهداشتی جدیدی را در ارتباط با ماهیان دریاچه ای و جویبارها ارائه می دهد ؟
دستورالعمل های مربوط به مصرف ماهی در سال 1987 در ارتباط با دریاچه ها مطرح شد. از آن زمان به بعد، نمونه های بسیار زیادی از ماهیان به عنوان بخشی از این مطالعات در ارتباط با آلودگی های جیوه ای آن در دریاچه ها و نهرها جمع آوری شد. سازمان بهداشت محیط زیست (OEHHA) از اطلاعات مربوط به این بررسی ها استفاده کرد تا دستورالعمل های مربوط به این دریاچه ها و توسعه دستورالعملهای مصرف که به بازتاب دادن اطلاعات علمی حال حاضر بر روی جیوه می پردازد، را به روز کند. همچنین ماهیان از نظر داشتن جیوه در این نهرها مورد بررسی قرار گرفتند. این سازمان از نتایج مربوطه استفاده کرد تا دستورالعملهایی را در ارتباط با ماهیگیری تفریحی افراد از این مجموعه دریاچه ها ارائه دهد.
مجموعه ای از این دستورالعمل ها در ارتباط با زنان باردار و افراد 17 سال به پایین که نسبت به متیل جیوه دارای حساسیت بیشتری می باشند ( بیشترین میزان جیوه ای که در ماهیان وجود دارد) کاربرد دارد. مجموعه دوم آن زنانی که در دوران بعد از بارداری و مردان نیز کاربرد دارد.
از آن جایی که متیل جیوه، سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار می دهد، زنان باردار و کودکان زیر 17 سال برای خوردن این ماهیان می بایت نکات ایمنی را رعایت کنند.
چرا جیوه در ماهیان این مناطق یافت شد ؟
آلودگی جیوه در ماهیان یک مشکل جهانی می باشد. تشعشع توسط آتشفشان ها و نیروگاه های سوختی باعث انتشار جیوه در هوا می شوند که قبل از قرار گرفتن در درون اقیانوس ها، دریاچه ها و مخازن آب، می تواند در سرتاسر جهان پخش شود.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۲۷ تیر ۹۴ ، ۱۳:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰