۳۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

ترجمه مقاله رهبری تحول گرا و بازارگرایی: استراتژی های رقابتی و عملکرد واحد کسب و کار

عنوان انگلیسی مقاله: Transformational leadership and market orientation: Implications for the implementation of competitive strategies and business unit performance
عنوان فارسی مقاله: رهبری تحول آفرین و بازارگرایی: مفهوم هایی برای تکمیل استراتژیهای رقابتی و عملکرد واحدهای کسب وکار
دسته: اقتصاد - بازاریابی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 17
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
براساس دیدگاه مبتنی بر منابع شرکت، بویژه دیدگاه مبتنی بر شایستگی و داشتن صلاحیت در ایجاد استراتژی، مولفین یک مدل کامل از منابع، مزیتهای رقابتی و زنجیره عملکرد شرکت را توسعه داده و مورد بررسی قرار داده اند. اصل موضوع مدل رهبری تحول آفرین و بازارگرایی برای مدیریت به ترتیب مبتنی بر شایستگی مدیریتی و شایستگی تحول آفرینی می باشند. این شایستگی ها باید به بازار هدایت شوند و از طریق استراتژی های رقابتی مانند استراتژی های تمایز در نوآوری، تمایز در فعالیتهای بازاریابی و رهبری هزینه به مزیت های رقابتی تبدیل شوند. در حقیقت این مزیتهای رقابتی به ایجاد ماتریس عملکردی متفاوت شرکتها به صورت کارایی و اثربخشی کمک می کنند. مولفین بعضی از مفهوم های استراتژی رقابتی را با استفاده از یک دیدگاه مبتنی بر منابع (شایستگی و صلاحیت ) همراه با مفهوم های مدیریتی مورد بحث قرار می دهند.
1- مقدمه
رهبری شرکتها چندین نوع مختلف از شایستگی را دارا هستند که آنها را قادر می سازند که به عملکرد بهترسازمانی دست یابند. دانشگاهیان و متخصصان شدیداً معتقدند که شرکتها نیاز به گسترش و حفظ شایستگی های بی نظیری دارند که به آنها در رابطه با رقیبانشان قدرت تشخیص می دهند. به ویژه دیدگاه مبتنی بر منابع شرکت بر اهمیت نامحسوس، ضمنی، پیچیده و توجه به منابع اجتماعی به عنوان منابع اصلی برتری و تداوم بخش عملکرد شرکت تاکید می کند. چندین مطالعه، روابط داخلی در مورد شایستگی های متفاوتی که شرکتها دارا بودند را مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که این روابط پیچیده به استرتژی های رقابتی منجر می شوند ، اما محققان مفهوم این مطالعات را به قدر کافی بررسی نکردند. به هر حال رابطه بین استراتژی های رقابتی متفاوت و ماتریس های عملکردی مختلف شرکت مانند کارایی  و اثربخشی، نامطمئن باقی ماند. به ویژه تحقیقات کمی این موضوع که چگونه منابع و شایستگی ها بر عملکرد شرکت اثر می گذارند، را مورد بررسی قرار داده اند.
 مسئله این مقاله این است که استراتژی های رقابتی متفاوت، پلی برای تفاوت میان شایستگی ها و عملکرد شرکت می باشند. بر اساس چهار چوب مفهومی ( Pay و Wensley در 1998 و Morgan و Hunt در 1995) این مطالعه، منابع، مزیتهای رقابتی و زنجیره عملکردی شرکت را مورد بررسی و توسعه قرار داده است.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۳۱ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترجمه مقاله به سوی موفقیت در سیستم های هوشمند کسب و کار (هوش تجاری)

عنوان انگلیسی مقاله: Towards business intelligence systems success: Effects of maturity and culture on analytical decision making
عنوان فارسی مقاله: به سوی موفقیت در سیستم های هوشمند کسب و کار اثرات بلوغ و فرهنگ در تصمیم گیری تحلیلی
دسته: اقتصاد - مدیریت - هوش تجاری
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 28
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
ادبیات سیستم های اطلاعاتی (IS) مدت زیادی است که بر تاثیر مثبت اطلاعات ارائه شده توسط سیستم های هوشمند کسب و کار (BIS) در تصمیم گیری، تأکید دارد به خصوص هنگامی که سازمان ها در محیطی به شدت رقابتی کار می کنند. ارزیابی اثربخشی BIS در درک ما از ارزش و اثر بخشی عملیات و سرمایه گذاری مدیریت، حیاتی است. با این حال، در حالی که موفقیت سیستم های اطلاعاتی به خوبی مورد تحقیق قرار گرفته است، درک ما از چگونگی ارتباط بین ابعاد BIS با یکدیگر و اینکه چگونه آنها بر استفاده از BIS تاثیر می گذارند، محدود است. در پاسخ، ما مطالعه ای مبتنی بر بررسی کمی به منظور بررسی روابط بین بلوغ، کیفیت اطلاعات، فرهنگ تصمیم گیری تحلیلی، و استفاده از اطلاعات برای تصمیم گیری به عنوان عناصر مهم موفقیت BIS خواهیم داشت. تجزیه و تحلیل آماری داده های جمع آوری شده از 181 سازمان متوسط و بزرگ با استفاده از آمار توصیفی و مدل سازی معادله ساختاری ترکیب شده است. نتایج تجربی، بلوغ BIS را با دو بخش کیفیت اطلاعات، یعنی محتوا و کیفیت دسترسی ارتباط می دهد. بنابراین ما مدلی پیشنهاد کرده ایم که به درک روابط میان ابعاد مختلف موفقیت BIS به ماکمک می کند. بخصوص، در می یابیم که بلوغ BIS تاثیر قوی بر کیفیت دسترسی به اطلاعات دارد. علاوه بر این، تنها کیفیت محتوای اطلاعات مربوط به استفاده از اطلاعات است، در حالی که تاثیر کیفیت دسترسی به اطلاعات چندان قابل توجه نیست. ما دریافتیم که فرهنگ تصمیم گیری تحلیلی بدون شک استفاده از اطلاعات را بهبود می بخشد اما ممکن است تاثیر مستقیم کیفیت محتوای اطلاعات را خنثی کند. 
واژه های کلیدی: سیستم های هوشمند کسب و کار، کیفیت اطلاعات، استفاده از اطلاعات، فرهنگ تصمیم گیری تحلیلی، مدل موفقیت، مدل سازی معادلات ساختاری
 1. مقدمه
بدیهی است به طور کلی مهم ترین پرسش پژوهشی در زمینه فن آوری اطلاعات (IT) / سیستم های اطلاعاتی (IS)، اندازه گیری ارزش کسب و کار آنها [54]، موفقیت آنها و شناسایی عوامل کلیدی موفقیت آنهاست [23]. در زمینه پشتیبانی از تصمیم گیری، سیستم های هوشمند کسب و کار (BIS) راه حلهای تکنولوژیکی هستند که یکپارچه سازی داده ها و قابلیت های تحلیلی رابرای ذینفعان در سطوح مختلف سازمانی ارائه می کنند، و اطلاعات ارزشمندی را برای تصمیم گیری فراهم میآورند [76]. در مقایسه با سیستم های عملیاتی، ارزیابی موفقیت BIS معمولا مشکل تراست زیرا BIS ها، سیستم های سازمانی گسترده ای هستندکه در آنها بیشتر سود، بلند مدت و غیرمستقیم بوده و اندازه گیری آن دشوار است [69]. 
اصطلاح هوش کسب و کار (BI) می تواند به روش های مختلف کامپیوتری و فرایندهای تبدیل داده به اطلاعات و سپس به دانش اطلاق گردد، که در نهایت به منظور ارتقاء تصمیم گیری درسازمان مورد استفاده قرار می گیرد [82]. ما بین دو مفهومBI و BIS تفاوت قایل می شویم و BIS (یا محیط هوشمند کسب و کار [28]) را به عنوان اطلاعات با کیفیتی که با طراحی خوش ساختاری ذخیره شده اند و با ابزارهای نرم افزاری کسب و کار کاربرپسند همراه هستند و به ارائه دانش با دسترسی به موقع، تجزیه و تحلیل موثر و ارائه بصری اطلاعات صحیح، می پردازند که آنها را قادر به انجام اقدامات یا تصمیمات درست می سازد می شناسیم. همچنین ما BI را به عنوان توانایی یک سازمان یا کسب و کار در منطق، برنامه ریزی، پیش بینی، حل مشکلات، تفکر انتزاعی، درک، نوآوری و یادگیری می شناسیم بطوریکه باعث افزایش دانش سازمانی، اطلاع رسانی در پردازش های تصمیم گیری وتوانمندی در انجام اقدامات موثر می شود، و به توفیق و دستیابی به اهداف کسب و کارکمک می کند [80]. بر این اساس، فرآیند ها، فن آوری ها، ابزارها، برنامه های کاربردی، داده ها، پایگاه داده ها، میزهای کار، کارت های امتیازی و OLAPها همه در ایجاد توانایی هایی که تعریف BI است نقش ایفا می کنند [80] با این حال، آنها تنها وسیله ای برای رسیدن به هوشمندی در کسب و کار(BI) هستند- نه خود هوشمندی. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۳۰ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترجمه مقاله بررسی تاثیر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بر ابعاد عملکرد سازمانی

عنوان انگلیسی مقاله: Assessing the influence of customer relationship management (CRM) dimensions on organization performance An emperical study in the hotel industry
عنوان فارسی مقاله: ارزیابی تاثیر مدیریت ارتباط با مشری(CRM) برابعاد عملکرد سازمانی :مطالعه موردی در صنعت هتل مالزی
دسته: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 29
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هدف:هدف این مقاله بررسی رابطه بین ابعاد CRM به عنوان مثال مشتری مداری،سازمان CRM،مدیریت دانش و CRM مبتنی بر فناوری و جنه های مختلف عملکرد سازمانی به عنوان مثال مالی،مشتری،فرایندهای داخلی و آموزش و رشد در هتل های مالزی است.
طراحی،روش شناسی و رویکرد:یک مطالعه کمی است که در رابطه با 152 مدیر هتل مالزی از 5-3 ستاره  انجام شده و داده ها جمع اوری شده و مورد تجزیه و تحلیل رگراسیون قرار گرفته است که در راستای اهداف بیان این مطالعه می باشد.
یافته ها: نتایج حاصل از این مطالعه نشان می دهد که تمام ابعاد CRM مثبت بوده و تاثیرقابل توجهی در دیدگاه های مختلف از عملکرد هتل دارد. با این حال تکنولوژی CRM با یادگیری و رشد عملکرد هتل ارنباط معنی داری را نشان می دهد.
محدودیت های تحقیق و مفاهیم:تاکید شده است که ارتباط مستقیم بین ابعاد CRM و دیدگاه های عملکرد سازمانی و همچنین مطالعه در تنها هتل های 5-3 ستاره متمرکز شده است.
مفهوم علمی:مفاهیم علمی معنی داری بوجود امده است که ساختمان  گسترده و ابعاد موثر CRM را در هتل های بسیار مهم به صورت یک رقابت بالا و بهبود عملکرد در بخش هتل مالزی نشان می دهد.
اصالت و ارزش مقاله: مقاله CRM به طور خاص برای هتل ها در مالزی می باشد.
کلید واژه ها:سازمان CRM، مشتری مداری،عملکرد هتل،مدیریت دانش،فناوری مبتنی بر CRM
مقدمه:
سطح بالایی از رقابت یکی از سخت ترین چالش ها در صنعت هتل است. این است که هتل ها به طور فزاینده ارائه بیشتر و بهتر خدمات را نجام می دهند. که به افزایش هزینه ها و کاهش مشتری و در نتیجه کاهش نرخ اشتغال می شود.(ورودگو 2005) و (سیگان و همکاران 2009) و (وانگ و وانگ 2009) و (ین ون و ادوارد 2010)
در مالزی در صنعت هتل در عمل در یک محیط کسب و کار  با رقابت بالا قرار دارد و آن باعث آسیب می شود.(آوانگ و همکاران 2008). علاوه برای نرخ اشتغال هتل در مالزی بین سالهای2012-2005 در نوسان بوده است. این نیز نشان می دهد که عملکرد هتل در رابطه با نیازهای مشتری بهبود می یابد. به عبارت دیگر مدیران هتل نیاز به یک استراتژی مناسب برای فرایند استخدام دارند و تمرین را باید به منظور بهبود عملکرد انجام دهند(آونگ و همکاران 2008). بنابراین برای بهبود رضایت مشتری و هم افزایش سوددهی هتل  باید در حال حاضر اقدام به اجرای استراتژی CRM با هدف جستجو،جمع اوری و تمرکز ذخیره اطالعات کرده و به اشتراک گذاری ان در تمام سازمان  و سپس استفاده از ان برای همه سطوح سازمانی برای ایجاد یک برنامه مناسب.(اوسن و کانلی 2000)(سیگالا2004). بدیهی است که CRM در نظر گرفته شده یکی از بهترین استراتژی ها و شیوه ها برای هتل ها به منظور بهبود عملکرد آنها بوده  و در نهایت برای اطمینان رضایت مشتری  در طول دوره یک دوره طولانی وجود دارد. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۲۹ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترجمه مقاله اعلام سود در بازه های سهام کوچک(بررسی کشور دانمارک)

عنوان انگلیسی مقاله: The information content of earnings announcements in Denmark
عنوان فارسی مقاله: محتوای اطلاعاتی اعلام سود در کشور دانمارک
دسته: اقتصاد
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 48
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هدف : هدف از این مقاله بررسی واکنش اعلام سود در بازه های سهام کوچک است. 
طراحی و روش شناسی و رویکرد : 
این مقاله با استفاده از روش مطالعه رویدادهای معمول به بررسی محتوای اطلاعات اعلام سود سالانه در بازار های سهام کوچک کشور دانمارک از سال 2004- 1999 پرداخته است. 
یافته ها : این مقاله نوسانات غیر طبیعی را بدست آورده و نشان می دهد که آنها حاوی اطلاعات مربوط به بازار سهام می باشد. نوسانات غیر طبیعی پس از چند روز اعلام اطلاعات ادامه داشته و نشان می دهد که اطلاعات از این بازار سهام کوچک کاهش تعدیل را در بردارد. علاوه براین نشانه هایی از بی کفایتی و بازده مثبت قابل توجه غیر عادی دیده می شود. این نتایج در روشهای مختلف دیده می شود. با کمال تعجب این مقاله رابطه مثبت بین محتوای اطلاعات و اطلاعات قبل از افشاء را نشان می دهد. این با مطالعات قبلی در تضاد بوده و تغییری از یک سطح پایین از اطلاعات را قبل از اعلام نشان می دهد. تایید نتایج مطالعات مشابه در این مقاله نشان می دهد که در آمد غیر منتظره به بهترین وجه با استفاده از مطالعات پیش بینی تحلیلی بروکی اجماع شده است. 
اصالت و ارزش : این مقاله با مطالعه با تجزیه و تحلیل محتوای اطلاعات اعلام شده در بازار سود سهام کوچک با استانداردهای حسابداری سازگار با استاندارد بین المللی حسابداری انجام شده است. 
کلید واژه : سود- پیش بینی های مالی -کشور دانمارک.
نوع مقاله : مقاله تحقیقاتی :
مقدمه:
 یکی از سوالات پژوهش که قانع کننده و جذاب است این است که چگونه اطلاعات قیمت سهام منعکس می شود. در این مقاله ما شواهد جدیدی از تجزیه و تحلیل در آمد کشور دانمارک را ارائه می دهیم(EAS) ابتداء به بررسی این که آیا بازار سهام دانمارک به (EAS) که شیوه کارآمد است  واکنش نشان می دهد یا نه. پس از آن ما تلاش برای توضیح واکنش بازار با استفاده از پیش اطلاعات هستیم. این مطالعه در دو جهت تحقیقات را انجام داده است. تجزیه و تحلیل عنوان اطلاعات (EAS) در بازار سهام کوچک که در آن حسابداری براساس استانداردهای حسابداری است. (IAS)  شیوه ای که در بازار های سهام کوچک واکنش نشان می دهد برای اعلام سود جالب است.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

p
۲۸ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترجمه مقاله بررسی تکامل بازیابی : مفهومی

عنوان انگلیسی مقاله: The Evolution Of the Recovery Block Concept
عنوان فارسی مقاله: تکامل بازیابی ، به صورت مفهومی
دسته: فناوری اطلاعات
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 22
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این فصل به بررسی توسعه روش بازیابی نرم افزار متحمل خطا و کارهای بعدی بر اساس این رویکرد پرداخته ایم. این را با یک بررسی ازتوسعه و پیاده سازی طرح بلوک بهبود اساسی در سال 1970که در نیوکاسل اتفاق افتاد شروع می کنیم و سپس در ادامه به توصیف کار در نیوکاسل و جاهای دیگر که به صورت طرح اولیه کار می کردند پرداخته و بهبود سیستم در زمان و حمایت برای بهبود استفاده از مفاهیم برنامه نویسی شی گرا ، است.
-11مقدمه :
پروژه تحقیقاتی به منظور بررسی قابلیت اطمینان سیستم توسط اولین محقق در دانشگاه نیوکاسل در سال 1971 آغاز شد این در زمانی بود که مشکلات نرم افزاری به عنوان مثال در سال 1968 به وجود آمده بود و در همایش مهندسی نرم افزار ناتو در سال 1969 در مورد آنچه در آن زمان بحران نرم افزار نامیده می شد مورد بررسی قرار گرفت. این بحث یکی از مهم ترین تلاشهای تحقیقاتی را در تعدادی نقاط با هدف پیدا کردن ابزار تولید برنامه بدون خطا شروع شد با این حال در نیوکاسل برای انجام هر کاری با وجود استفاده از بهترین روشهای موجود از رسیدن به کد بدون خطای تحقیقاتی شروع شد که به عنوان یک هدف جالب توجه و ارزشمند در نظر گرفته شده بود. مرحله مقدماتی این پروژه شامل مطالعه و تعیین یک نماینده برای سیستم های بزرگ نرمافزاری از جمله سیستم های بانکی یارزرو خطوط هوایی بود.این داده های آماری تایید می کرد که گسل نرم افزاری باقیمانده یکی از مهم ترین علل خرابی های سیستم بوده است. این است که در تمام این سیستم ها کد بخش قابل ملاحظه بوده و پیچیدگی آنها مربوط به مقررات تحمل خطا مانند چک کردن سازگاری داده ها و طرح های محرکه بود. با این حال این مقررات هر چند به طور معمول و نه موقت اغلب موثر بودند و در واقع به مقابله با برخی از خطاهای نرم افزاری موفق بوده که در عمل در سیستم های عملیاتی مواجه شده بودند. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۲۷ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترجمه مقاله چالش های پیاده سازی نرم افزار مدیریت دارایی برای شرکت های الکترونیکی

عنوان انگلیسی مقاله: Asset Management Software Implementation Challenges for Electricity Companies
عنوان فارسی مقاله: پیاده سازی نرم افزار مدیریت دارائی :چالش هایی برای شرکت های الکترونیکی
دسته: مهندسی کامپیوتر - مهندسی برق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 13
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در طی چند سال اخیر، بازار الکترونیک در اروپا به دلیل آزاد شدن این بازار ها ، تغییر پویایی های تولید انرژی و خصوصی سازی ساختاری، که منجر به تغییر وضعیت انرژی در اروپا نسبت به قبل شده است، مورد توجه زیادی قرار گرفته است. کمیسیون اروپایی این انتظار را داشته که بازار داخلی اروپا باید به عنوان یکی از بازار هایی که هیچ محدودیتی در این زمینه نداشته باشد، فعال باشد. تغییرات در این زمینه، با توجه به آزاد سازی بیشتر و رقابت این بازار ها با یک سری مشاغل مرتبط با انرژی عمده در اروپا در حال صورت گرفتن است. برای ایکه بتوان برای چنین تغییراتی آماده بود، نیاز است تا مشاغل بتوانند پروسه های شغلی خود را با استفاده از راه حل های ICT به عنوان یک فاکتور مهم مجدد طراحی کنند. در این مقاله، چالش های اصلی مرتبط با فاز پیاده سازی نرم افزار مدیریت دارایی تحلیل خواهد شد. این چالش ها، با استفاده از مثالی از شرکت های الکترونیکی واقع در جمهوری استونی، با تخصص در زمینه ی شبکه ی انتقال و توزیع انرژی که نرم افزار مدیریت دارائی را در داخل پروژه ای تحت نام VHT پیاده سازی کرده اند، تحلیل خواهد شد. اولین فاز این پروژه ها، در اول ژوئن سال 2009 میلادی راه اندازی شد.
مقدمه
به منظور رقابت موفقیت آمیز در بازار انرژی امروزی، نیاز است تا سازمان ها به صورت همزمان، فعالیت های طراحی، تولید، توزیع، سرویس دهی و بازایابی مربوط به محصولات و سرویس های خود را برای مشتریان مجدد طراحی کنند. شرکت ها به دنبال راه حلی بوده تا بتوانند سرمایه ی کاری داخل زنجیره ی تأمین خود را کاهش دهند.
شدت، قابلیت مشاهده، مقیاس پذیری، نوآوری و هزینه، بر روی مزیت رقابتی سازمان هایی که کل دنیا را به عنوان بازار هدفشان میبینند تأثیر دارد. این تمرکز، نیاز به روش هوشمندانه برای کار داشته که نیاز برای دیجیتال سازی پروسه های آنها را ضروری میسازد. مشاغل بیشتر وابسته به سیستم های ICT هستند، بدین معنا که نیازمندی های ICT باید به صورت امروزی تری مورد بررسی قرار گیرد. در غیر اینصورت، یک ICT به عنوان گلوگاهی عمل کرده که باعث محدود شدن تغییرات شغلی میشود.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۲۶ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترجمه مقاله حسابداری ارزش افزوده اقتصادی در هزینه گذاری هدف

عنوان انگلیسی مقاله: A case study of economic value added in target costing
عنوان فارسی مقاله: ارزش افزوده اقتصادی در هزینه گذاری هدف
دسته: مدیریت - حسابداری
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 45
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
برای دانلود رایگان بخشی از محصول اینجا کلیک نمایید.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
با توجه  اینکه مسئله ی  هزینه یابی هدف و حسابداری مدیریت استراتژیک (SMA)   در سطح قابل ملاحظه ای مورد توجه حسابداران قرار گرفته است، ولی پژوهش های تجربی انگشت شماری در رابطه با این مسائل از سوی محققین صورت گرفته است. علاوه بر این،  مسئله ی ارزش افزوده  نیز  در سطح شرکتی مورد توجه پژوهش های بسیار کمی قرار گرفته است.
     هدف این مقاله این بوده که با استفاده از تحلیلِ چگونگی بکار گیری EVA (یا همان ارزش افزوده اقتصادی) در سیستم هزینه یابی هدف،  مسئله ی حسابداری مدیریت و مدیریت مبتنی بر ارزش  را مورد بررسی قرار دهیم. این مسئله، سؤالات مهمی در خصوص امکان  نمایش آبشاری EVA  از سطح پایین تا سطح محصول، و همچنین سازگاری در مواجهه  با مشتری  و سهام دار  و البته با تمرکز بر روی مدیریت کارائی  را به همراه دارد. از این رو شواهد و مدارکی را فراهم نموده ایم مبنی بر اینکه هزینه یابی هدف میتواند به منظور تعدیل و تنظیم این دیدگاه ها استفاده شده و در زمانی که آنرا با سایر تکنیک های SMA ترکیب می¬سازیم.، میتواند آنرا به عنوان یک پلی که فرمولاسیون استراتژی را به اجرای استراتژی و تولید سود متصل می¬سازد، در نظر گرفت.
کلید واژه: هزینه یابی هدف، مدیریت کارائی، EVA، مطالعه ی موردی 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۲۵ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترجمه مقاله تبعیض رسمی و غیر رسمی بر علیه زنان در محیط کاری

عنوان انگلیسی مقاله: FORMAL AND INFORMAL DISCRIMINATION AGAINST WOMEN AT WORK
عنوان فارسی مقاله: تبعیض رسمی و غیر رسمی بر علیه زنان در محیط کاری
دسته: اجتماعی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 28
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
زمانی که از ما پرسیده میشود در مورد یک رفتار خصومت آمیز برای زنان در محیط کاری فکر کنیم، اولین چیزی که به ذهن ما میرسد، نمونه ای از آزار های جنسی یا تبعیض قائل شدن در استخدام می-باشد. چنین وابسته سازی هایی قطعاٌ شگفت انگیز نخواهند بود: حتی در سنی که چنین رفتارهایی ننگین به شمار میرود و در حد زیادی نیز غیرقانونی میباشد، چنین بدرفتاری های سازمانی به نظر بسیار رایج میباشد. در طی چند سال اخیر گزارشات زیادی مبنی بر تأیید چنین رفتارها و تبعیضاتی در سازمان گزارش شده است(Morris,Bonamici&Neering,2005). برای مثال، مورگان استنلی در یک سرمایه گذاری بانکی، 54 میلیون دلار را برای  کارمندان زنی پرداخت کرد که مدعی بودند حقوق و مزایای آنها با سایر همکاران مرد آنها برابر نبوده است. علاوه بر این، 1.6 میلیون زن در حال حاضر و قبلاٌ که در wal-Mart کار میکردند واجد شرایط برای حضور در دادگاه های حق و حقوق شهروندی بوده اند: مانند زنان مورگان استنلی، آنها ادعا میکردند که قربانی تبعیضات جنسی بوده اند(greenhouse 2004). در اصل، با توجه به آمار و ارقام کمسیون فرصت های برابر شغلی، در طی 12 سال اخیر ، دادخواهی های مربوط این تبعیضات و یا میزان خسارات پولی حاصله از این دادخواهی ها کاهش یافته است.
نه اینکه تمامی تبعیضات در محیط کاری چنین توجهاتی را به خود معطوف کنند. مدارک فعلی حاکی از تبعیضات جنسیتی میباشد. یک سری مطالعات اخیر نشان داده است که بسیاری از زنان در موقعیت های شغلی بالا در شرکت ها و کارخانجات، مدعی هستند که محروم سازی اجتماعی جدایی از تبعیض، مانعی برای پیشرفت شغلی زنان میباشد. مثال هایی از این تبعیض شامل فقدان موعظه و نصیحت، محروم شدن از شبکه های ارتباطی غیر رسمی، و فرهنگ همکاری ناعادلانه میباشد. یافته های بیشتر نشان میدهد که چنین رفتارهایی برای هر شخصی در محیط کار قابل قبول نیست: مردان به طور قابل ملاحظه ای نسبت به زنان در مورد این فاکتور ها حساسیت نشان میدهند.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۲۲ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۰۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترجمه مقاله فاکتورهای تأثیر گذار بر رفتار خرید مشتری در زمینه ی خرید آنلاین

عنوان انگلیسی مقاله: Identifying Key factors affecting consumer purchase behavior in an online shopping context
عنوان فارسی مقاله: تشخیص فاکتورهای کلیدی تأثیر گذار بر روی رفتار خرید مشتری، در زمینه ی خرید آنلاین
دسته: اقتصاد- تجارت الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 18
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
از آنجایی که تراکنش های خرید در دنیای واقعی، بر مبنای فعالیت های رو دو رو بین مشتری و پرسنل سرویس میباشد، تعاملات در تجارت الکترونیکی غالباٌ در وب سایت فروشنده اتفاق می افتد. در این مطالعه به بررسی روابط بین مشخصه های متعدد خرید آنلاین و رفتار خرید مشتری پرداخته شده است. نتایج مطالعه ی آنلاین با 602 مشتری کره ای از یک فروشگاه کتاب آنلاین ، حاکی از این بود که اطلاعات کیفیت، کیفیت واسط کاربری و دیدگاه امنیت، بر روی رضایتمندی اطلاعات و مزایای رابطه ای تأثیر داشته، که این به نوبه ی خود  به میزان قابل ملاحظه ای مرتبط با تعهد سایت مصرف کننده و رفتار خرید واقعی میباشد.
واژگان کلیدی: تجارت الکترونیک ، اطلاعات، فروش، رفتار مشتری، وفاداری
مقدمه
محیط تجارت الکترونیکی مبتنی بر اینترنت، به مشتریان اجازه داده تا اطلاعات مربوط به خرید خود را جستجو و یا محصول یا سرویسی را به وسیله ی تعامل مستقیم با فروشگاه آنلاین خریداری کنند. خرید های مشتری غالباٌ بر مبنای ظاهر فضای سایبری، مانند تصاویر، عکس ها، اطلاعات کیفیت و کلیپ های ویدئویی مربوط به ویدئو میباشد (Loshe,Spiller 1998;Kolesar ,Galbraith 2000). خرید از یک فروشگاه آنلاین ، مشابه با خرید از یک کاتالوگ کاغذی میباشد، چرا که هر دو شامل تحویل ایمیلی محصول خریداری شده بوده و در هر دو مورد، مشتری نمی تواند آیتم های خرید را لمس یا بو کند(Spiller,Loshe 1997). از این رو تعهد تجارت الکترونیکی و خرید آنلاین، به میزان زیادی بسته به واسط کاربری و چگونگی تعامل با کامپیوتر ها میباشد. علاوه بر این، مشخصه های نمایش اطلاعات، هدایت، تکمیل سفارش در یک رسانه ی خرید تعاملاتی، یکی از فاکتورهای مهم در ایجاد اطمینان تجارت الکترونیکی نسبت به فروش های مرسوم میباشد

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۲۱ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترجمه مقاله مدیریت منابع انسانی، مبنی بر شاخص توسعه ی انسانی اسلامی

عنوان انگلیسی مقاله: Human resource management based on the index of Islamic human development The Holy Quran’s approach
عنوان فارسی مقاله: مدیریت منابع انسانی، مبنی بر شاخص توسعه ی انسانی اسلامی (روش مبتنی بر قرآن کریم)
دسته: مدیریت - اقتصاد
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هدف: توسعه ی انسانی را می توان مدرن ترین روش توسعه دانست. اگرچه شاخص های توسعه ی انسانی که برای پیاده سازی مدیریت منابع انسانی(HRM)  اسلامی پیشنهاد شده اند، برای درک جامعه ی توسعه ی اسلامی کافی نیستند. هدف این مقاله، بررسی شاخص های مدیریت-اسلامی از توسعه ی انسانی است که از دید اسلام و قرآن،  مبتنی بر HRM است.
طراحی/متودولوژی/روش: این مقاله از متد علم تفسیر استفاده کرده و این سؤال را در نظر می گیرد: از دید اسلام، شاخص های مدیریت-اقتصادی منابع انسانی چیست؟
یافته ها: با استناد به اصول و اهداف توسعه ی انسانی، تعاملات اقتصادی بین فعالان مسلمان و از دید اسلام مورد تحلیل قرار گرفته است و یک شاخص مدیریت-اقتصادی مناسبی در بین شاخص های مورد نیاز ارائه شده است، که از طریق برنامه ریزی اقتصادی صورت گرفته است.
اصلیت/ارزش: در روش اسلامی، توسعه ی انسانی در زمانی رخ میدهد که قابلیت های یک شخص بهبود پیدا کند به گونه ای که بتواند تناقضات بیرونی و درونی و تعارضات را مدیریت متد و گامی را به سمت اعتقاد و درستی در مسیر عدالت بردارد تا بتواند به خدا نزدیک شده و زندگی طبیعی خود را با هیئت طیبه جایگزین کند.
واژگان کلیدی: اسلام، مدیریت منابع انسانی،  شاخص توسعه ی انسانی، روش اسلامی، عقاید

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۲۰ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰