۳۰ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

ترجمه مقاله پیش بینی نرخ بازار برق، مبنی بر تکنیک های نزدیک ترین همسایه ارزیابی شده

عنوان انگلیسی مقاله: Electricity Market Price Forecasting Based on Weighted Nearest Neighbors Techniques
عنوان فارسی مقاله:  پیش بینی نرخ بازار برق، مبنی بر تکنیک های نزدیک ترین همسایه ارزیابی شده.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 21
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله، یک روش ساده برای پیش بینی قیمت های روز-بعد بازار را، مبنی بر تکنیک نزدیک ترین همسایه ها وزن دار، ارایه می دهد. نخست، چگونگی بدست آوردن پارامترهای مربوطه ای که مدل مورد نظر را تعیین می کنند، تشریح شده است. این پارامترها، مربوط به طول پنجره سری های زمانی و نیز مربوط به تعداد همسایه هایی که برای پیش بینی انتخاب شده اند، می باشند. سپس، نتایج مربوط به بازار برق اسپانیا در طی سال 2002، ارایه شده و مورد بحث قرار گرفته است. در پایان، عملکرد روش پیشنهاد شده با روش های جدید، مقایسه می شود.
اصطلاحات شاخص ــ قیمت های بازار برق، پیش بینی، سری های زمانی، نزدیک ترین همسایه ها وزن دار.
1.مقدمه:
در بازار برق رقابتی، ابزارهای پیش بینی برای عامل های شرکت کننده، مهم شده اند تا آنها بتوانند استراتژی های مناقصه خود را به منظور بیشینه کردن سود بدست آمده از انرژی مبادله شده، توسعه دهند. این روش ها، که بطور مرسوم برای پیش بینی بار بکار می روند، بتازگی بر روی مسایل پیش بینی قیمت ساعتی انرژی بازار برق مبتنی بر pool (حوضچه) تمرکز کرده اند. 
 مدل های قیمت برق را می توان به دو دسته گسترده _بنام های مدل های هزینه تولید و مدل های آماری_ تقسیم کرد. مدل های هزینه تولید، تلاش در شبیه سازی عملکرد سیستم، با در نظر گرفتن رفتار استراتژیک عامل های درگیر، دارند. اشکال های اصلی مدل های شبیه سازی، نیاز به اطلاعات گسترده می باشد که بدست آوردن آن در بازارهای آزاد، دشوار می باشد. 
از سویی دیگر، مدل های آماری، تکامل قیمت را مبتنی بر روابط مشاهده شده پیشین، بدون مدل کردن صریح فرآیندهای فیزیکی اساسی، پیش بینی می کنند. این دسته، شامل انواع روش ها، از ساده ترین روش های سری-زمانی "جعبه سیاه" فقط با استفاده از قیمت قبلی به عنوان داده ورودی، گرفته تا مدل های پیش بینی ساختاری پیچیده تری که متغیرهای توضیحی (اتفاقی) مانند تقاضای بار، قیمت سوخت، و میزان تولید در دسترس را نیز شامل می شوند، می باشد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۳۰ آذر ۹۴ ، ۱۴:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترجمه مقاله الگوریتم بهبود یافته‌ی بهینه سازی تجمع زنبور عسل برای حل مساله‌ی توزیع

عنوان انگلیسی مقاله: Enhanced Bee Swarm Optimization Algorithm for Dynamic Economic Dispatch
عنوان فارسی مقاله: الگوریتم بهبود یافته‌ی بهینه سازی تجمع زنبور عسل برای حل مساله‌ی توزیع اقتصادی پویا. 
دسته:
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 20
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله یک روش بهبود یافته‌ی بهینه سازی تجمع زنبور عسل را جهت حل مساله‌ی توزیع اقتصادی پویای واحدهای حرارتی پیشنهاد می‌دهد به نحوی که در آن اثرات نقطه ی دریچه ای ( valve-point effect)، محدودیت‌های نرخ شیب و تلفات انتقال توان در نظر گرفته می‌شوند. الگوریتم بهینه سازی تجمع زنبور عسل برخلاف اغلب الگوریتم‌های جمعیت محور، الگوهای حرکت متفاوتی را جهت جستجوی فضای محتمل پاسخ بکار می‌گیرد. این ویژگی توازن موثری را بین جستجو و بهره‌برداری بوجود می‌آورد. نسخه‌های تغییر داده شده‌ی متفاوتی برای الگوهای حرکتی در روش بهینه‌سازی تجمع زنبورهای عسل پیشنهاد شده‌اند که هدف آنها جستجوی موثرتر فضای محتمل بوده  است. کارایی روش با استفاده از سه سیستم تست با 30،10 و 60 واحد که به ترتیب دربردارنده‌ی 720،240 و 1440 متغیر  طراحی بوده اند ارزیابی شده است. مورد آخر را می‌توان به عنوان یک سیستم توان با مقیاس بزرگ در نظر گرفت. نتایج با دیگر کارهای انجام شده در این حوزه مقایسه شده‌اند و برتری روش پیشنهادی نتیجه گیری شده است.
واژگان کلیدی (شاخص) – توزیع اقتصادی پویا (DED)، بهینه‌سازی بهبود یافته تجمع زنبورهای عسل (EBSO)، محدودیت‌های نرخ شیب، اثرات نقطه دریچه ای
1.مقدمه:
توزیع اقتصادی پویا (DED) یکی از موارد مهم بهینه‌سازی در عملکرد سیستم‌های قدرت است و هدف آن این است که بار درخواستی پیش بینی شده را در یک دوره‌ی زمانی ویژه به‌گونه‌ای به مولدهای موجود اختصاص دهد که در عین حالی که بهترین شرایط اقتصادی محقق گردد، همزمان محدودیت‌های عملکردی و فیزیکی نیز  اقناع گردند. DED با در نظر گرفتن محدودیت‌های متفاوت برای مدلسازی دقیق‌تر، ویژگی‌های غیر محدبی را از خود نشان می‌دهد [2[,[1]. روش‌های متفاوتی در متون جهت پاسخ دادن مساله‌ی DED پیشنهاد شده‌اند. روش‌های مرسوم [4],[3] قادر به دادن پاسخ‌های بهینه نمی‌باشند که این مساله به دلیل ویژگی‌های غیر محدب و غیرخطی مساله‌ی DED می‌باشد. به علاوه این روشها از لحاظ محاسباتی پیچیده می‌باشند و ممکن است که در مینیمم‌های محلی گیر بیفتند. در طی چندین سال گذشته تحقیقات بر استفاده از روشهای اکتشافی (ابتکاری) جهت حل مساله‌ی DED متمرکز بوده است [5] . 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۲۹ آذر ۹۴ ، ۱۴:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترجمه مقاله کنترل تولید اتوماتیک چهار ناحیه ای مبنی بر محاسبه تکاملی

عنوان انگلیسی مقاله: Evolutionary Computation based Four-Area Automatic Generation Control in Restructured Environment
عنوان فارسی مقاله: کنترل تولید اتوماتیک چهار-ناحیه ای مبنی بر محاسبه تکاملی در محیط تجدید ساختار شده.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 17
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله، کنترل تولید خودکار چند-واحد چهار-ناحیه ای، در سیستم تجدید ساختار شده، بررسی می شود. انواع مختلفی از خدمات جانبی در سیستم قدرت، وجود دارد. یکی از این خدمات جانبی، تبعیت بار با کنترل فرکانس می باشد، که در دسته بندی گسترده کنترلِ تولید اتوماتیک، در سیستم قدرت تجدید ساختار شده، قرار می گیرد. هدف اصلی این مقاله، معرفی چند تکنیک تازه مبتنی بر محابسه تکاملی می باشد که بصورت مستقل برای بدست آوردن پارامترهای بهره بهینه برای عملکردهای گذرای بهینه تحت شرایط عملیاتی مختلف سیستم، بکار می روند. نتایج محاسباتی و عملکردهای گذرا، مقایسه می شوند تا در پایان، بهترین روش بهینه سازی برای این مساله، بدست آید. با انجام مقایسه ها، ثابت شده است که یک الگوریتم جدید مبتنی بر تجمع ذرات، بنام بهینه سازی تجمع و بی نظمی اصلاح شده (MCASO)، و الگوریتم ژنتیک با کد حقیقی (RGA)، بهترین آنها می باشند. PSO مرسوم و الگوریتم ژنتیک با کد باینری (دودویی)، دو تکنیک بعدی می باشند که عملکردهای زیربهینه را بدست می دهند. یک DISCO (شرکت توزیع) می تواند بصورت انفرادی و نیز چند-جانبه با یک GENCO (شرکت تولید کننده) برای توان معامله کند، و این معاملات، تحت نظر ISO صورت می پذیرند. در این مقاله، از مفهوم ماتریس مشارکت DISCO برای شبیه سازی معامله های دو-جانبه در نمودار چهار-ناحیه ای، استفاده شده است. مقادیر محاسبه شده مشارکت ژنراتور و مبادلات توان خط ارتباطی، مطابق با مقادیر حقیقی مربوطه که توسط MATLAB-SIMULINK بدست آمده است، می باشد. پاسخ های گذرای بهینه، با جایگزین کردن بهره های بهینه در دیاگرام چند-واحد چهار-ناحیه ای مبنی بر MATLAB-SIMULINK، بدست می آیند.
کلیدواژه ها : AGC، BGA، قراردادهای (معاملات) دوجانبه، MCASO، PSOCFA، سیستم قدرت تجدید ساختار شده، RGA، SFL.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۲۸ آذر ۹۴ ، ۱۴:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترجمه مقاله روش مبنی بر منطق فازی برای کنترل سرعت موتور با جریان مستقیم

عنوان انگلیسی مقاله: Fuzzy Logic Based Method of Speed Control of DC Motor
عنوان فارسی مقاله: روش مبنی بر منطق فازی برای کنترل سرعت موتور با جریان مستقیم.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در نوشتجات مدل های گوناگونی برای کنترل سرعت موتور DC در دسترس می باشد. این مقاله طراحی و پیاده سازی منطق fuzzy را در کنترل سرعت موتور DC ارایه می دهد. منطق فازی بخاطر قابلیت آن برای لحاض کردن مجهولات و نامعلومات کاربرد زیادی را به عنوان روش های کنترل سرعت پیدا کرده است [1]. این مقاله یک مدل شبیه سازی MATLAB را برای کنترل سرعت موتور DC با استفاده از منطق فازی، ارایه می دهد.
کلیدواژه ها: منطق fuzzy، کنترل Fuzzy، موتور DC.
1.مقدمه:
به تازگی، در دهه های اخیر کنترل منطق فازی کاربردهای بسیاری را پیدا کرده است. این کاربرد بسیار وسیع است، زیرا کنترل منطق فازی می تواند سیستم های غیر خطی نامعلوم را حتی در صورت نبود مدل ریاضی برای سیستم کنترلی، کنترل کند. یک کنترل کننده ی منطق فازی می تواند به عنوان یک سیستم کارشناسی زمان حالی که از منطق فازی برای تنظیم متغیرهای کیفی استفاده می کند، مورد توجه قرار گیرد. 
کنترل منطق فازی یک الگوریتم کنترلی مبنی بر استراتژی کنترل زبانی است، که از یک دانش کارشناسانه از یک استراتژی کنترل خودکار بدست می آید. کنترل منطق فازی نیاز به محاسبات ریاضیاتی پیچیده ای همانند دیگر سیستم های کنترلی ندارد. در حالی که دیگر سیستم های کنترلی از محاسبات پیچیده ی ریاضیاتی برای ارایه ی مدلی از کارخانه ی کنترل شده استفاده می کنند، این منطق تنها از محاسبات ساده ی ریاضیاتی برای شبیه سازی دانش کارشناسانه استفاده می کند. با وجودی که از محاسبات پیچیده ی ریاضیاتی استفاده نمی کند، باز هم می تواند عملکرد خوبی را در یک سیستم کنترلی از خود بروز دهد. ازینرو، این می تواند امروزه یکی از بهترین راه حل های در دسترس برای دسته ی بزرگ مسایل کنترلی پرچالش باشد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۲۷ آذر ۹۴ ، ۱۴:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترجمه مقاله برنامه ریزی گسترش تولید در بازار برق متمرکز بنیان،الگوریتم ژنتیک

عنوان انگلیسی مقاله: Generation Expansion Planning in a Pool Based Electricity Market, using Game Theory and Genetic Algorithm
عنوان فارسی مقاله: برنامه ریزی گسترش تولید در بازار برق متمرکز بنیان، با استفاده از تئوری بازی و الگوریتم ژنتیک.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 24
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
بازسازی، هدف برنامه ریزی گسترش تولید  (GEP)را از کم هزینه بودن به پرسود بودن، تغییر داده است. در این مقاله، ما یک فرمول تازه برای تابع هدف مساله ی GEP شرکت های تولید کننده (GENCOs) را در بازار برقی که شامل درآمدهای انرژی و بازارهای ذخیره ظرفیت و هزینه های سوخت، سرمایه گذاری، O&M، مالیات های قطع و وصل، می باشد را معرفی می کنیم. به علاوه، به منظور حل مساله ی GEP با تابع هدف بالا، از یک الگوریتمی که بترتیب از الگوریتم ژنتیک و تئوری گیم برای مدل کردن بازار و بهینه سازی توابع هدف GENCO استفاده کرده است، معرفی شده است. به منظور محاسبه سطوح تولید واحدهای تولید کننده و نرخ بلند-مدت بازار، ما از روش مرسوم هزینه ی تولید احتمالی (PPC) که به گونه ای اصلاح شده است که در بازار برق رقابتی قابل استفاده باشد، استفاده کرده ایم.
کلیدواژه: برنامه ریزی گسترش تولید، بازار برق متمرکز، تئوری بازی، الگوریتم ژنتیک
مقدمه:
برنامه ریزی گسترش تولید (GEP)، یک مساله ی بهینه سازی در مقیاس بزرگ، غیر خطی، گسسته، پویا و بسیار محدود شده می باشد که تعیین می کند کدام یک از واحدهای تولید باید ساخته شوند و چه موقع باید در افق برنامه ریزی به خط وصل شوند طوری که توان (ظرفیت) نصب شده تقاضای پیشبینی شده را ارضا کند [1-4]. موقعیت سایت ها و دیگر ضرایب مربوط به شبکه ی انتقال، بطور عادی و جداگانه و پس از اینکه یک اندازه برای گسترش تعیین شد، تجزیه و تحلیل می شود [5].
در یک چارجوب انحصاری مرسوم، فعالیت های گسترش تولید، توسط یک ابزاری که بطور عمودی مجتمع شده است، و به منظور ارضای معیارهای قابلیت اطمینان بلند مدت، انجام پذیرفته است. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۲۶ آذر ۹۴ ، ۱۴:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترجمه مقاله تاثیر اندازه حفره در قفل شدگی تزریق نوری در لیزرهای حلقه ای نیمه هادی

عنوان انگلیسی مقاله: Impact of Cavity Size on Optical Injection Locking in Semiconductor Ring Lasers
عنوان فارسی مقاله: تاثیر اندازه حفره در قفل شدگی تزریق نوری در لیزرهای حلقه ای نیمه هادی.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 10
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
اثرات اندازه ی لیزر حلقه ای نیمه هادی بر قدرت قفل شدگی تزریق نوری در اینجا بحث شده است. به منظور مطالعه اثر پاسخ فرکانسی لیزر حلقه ای نیمه هادی قفل شده، در پیکربندی master-slave با بکاربری از مدولاسیون فاز لیزر مستر، نیز مورد بحث قرار گرفته است. در این ناحیه یک-سویه، در صورت استفاده از لیزرهای حلقه ای نیمه هادی با اندازه های کوچکتر، بازه ی قفل شدگی لیزر حلقه ای نیمه هادی گسترده تر می شود.
کلیدواژه ها: لیزر حلقه ای نیمه هادی، قفل شدگی تزریق نوری، افزایش پهنای باند، پایداری دوسویه.
1.مقدمه:
 طی دو دهه ی گذشته، کارهای تحقیقاتی زیادی برای توسعه ی مدولاتورهای نوری پرسرعت و دیودهای لیزری انجام شد، تا به نیازهای آینده برای سیستم های ارتباطی با نرخ داده های پرسرعت، پاسخگو باشند. پهنای باند مدولاسیون منبع لیزر، پرسشی مهم برای کاربردهای باندگسترده ی آینده مانند تلویزیون اینترنتی، انتقال ویدیو، و صدا توسط IP (انتقال صدا با استفاده از پروتوکل اینترنتی)، می باشد. این یک مساله ی کلیدی برای ظهور ارتباطات مبنی بر مدولاسیون پیچیده ای شده که هم دامنه و هم فاز را در (مدولاسیون دامنه تربیع)، با تشخیص منسجم درگیر کمی کند. بالاترین پهنای باند مدولاسیونی که تا به حال برای لیزر اجرا-آزاد گزارش شده است، 30 GHz است.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۲۵ آذر ۹۴ ، ۱۴:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترجمه مقاله بهبود عملکرد خروجی یک مبدل ماتریسی پراکند ه با مبدا Z تحت شرایط ولتاژ ورودی

عنوان انگلیسی مقاله: Improving Output Performance of a Z-Source Sparse Matrix Converter Under Unbalanced Input-Voltage Conditions
عنوان فارسی مقاله: بهبود عملکرد خروجی یک مبدل ماتریسی پراکند ه با مبدا زد تحت شرایط ولتاژ ورودی نامتعادل.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 28
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله، ما یک مبدل ماتریسی Z-sourse sparse (ZSMC)، و یک روش جبران سازی مبنتی بر کنترل کننده منطق فازی را برای جبران ولتاژهای ورودی نامتعادل، ارایه می دهیم. ZSMC (Z-source matrix converter)، طبق ساختمان یک SMC توسعه داده شده است تا تعداد سوییچ های نیمه-هادی قدرت تک-قطبی را کاهش دهد، و از شبکه Z-source نیز برای غلبه بر محدودیت ذاتی نسبت تبدیل ولتاژ مبدل های ماتریسی (Matrix Converter) مرسوم، استفاده می کند. اگرچه ZSMC یک مبدل دو-مرحله ای است، مستقیما از طریق یک شبکه Z-source _که طوری طراحی شده است که دارای مولفه ها پسیو (غیرفعال) کمتری باشد. یک منبع را با یک بار، متصل می کند؛ چرا که تنها هدف، تقویت ولتاژ است. بنابراین، خروجی ZSMC، تحت تاثیر مستقیم تداخلات منبع ولتاژ ورودی، قرار دارد. اصل عملیاتی ZSMC، در اینجا تشریح شده است و استراتژی مدولاسیون آن نیز، بیان شده است. همچنین به منظور بررسی صحت عملی بودن ZSMC و روش جبران سازی آن، شبیه سازی ها و نتایج آزمایش مربوطه، نشان داده شده است. 
اصطلاحات شاخص ــ جبران سازی، کنترل منطق فازی (FLC)، مبدل ماتریسی sparse (SMC)، ولتاژ ورودی نامتعادل، شبکه Z-source.
1.مقدمه:
برای تبدیل توان ac، دو نوع سیستم تبدیل وجود دارد: یکی از آنها، سیستم تبدیل غیرمستقیم دو-مرحله ای ac-dc-ac بوده، و دیگری سیستم تبدیل مستقیم یک-مرحله ای ac-ac می باشد، که در شکل 1 هر دوی آنها را می توانید ببینید. مبدل مرسوم غیرمستقیم، ولتاژهای خروجی با دامنه یا فرکانس متغیر، با یک ولتاژ مستقیم لینک-dc _که برای یک عنصر ذخیره انرژی لینک-dc بزرگتر، مانند یک خازن الکترولیتی، مورد نیاز می باشد_ تولید می کند. برخلاف مبدل های غیرمستقیم، مبدل مستقیم، هر فاز ورودی را توسط یک آرایه با سوییچ های نیمه-هادی قدرت کنترل شده ی بدون عنصر ذخیره انرژی لینک-dc، به هر فاز خروجی متصل می کند. این مبدل نوع مستقیم، مبدل ماتریسی (Matrix Converter) نام دارد. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۲۴ آذر ۹۴ ، ۱۴:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترجمه مقاله سیستم توزیع با استفاده از الگوریتم شبیه ساز رشد گیاه

عنوان انگلیسی مقاله: Optimal Capacitor Placement in a Radial Distribution System using Plant Growth Simulation Algorithm
عنوان فارسی مقاله:  سیستم توزیع با استفاده از الگوریتم شبیه ساز رشد گیاه.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 29
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
 این مقاله ،روش تازه و کارآمدی را برای چینش خازن در سیستم های توزیع شعاعی را ارائه می دهد، که تعیین کننده بهترین مکان برای خازن و اندازه ی آن ،به هدف بهینه سازی نمودار ولتاژ و کاهش تلفات توتن می باشد. این اصل راه حل از دو ران تشکیل شده است : در بخش یک ، ضرایب حساسیت تلفات برای انتخاب مکان برای جاگذاری خازن به کار برده شده اند. در بخش دو : الگوریتم جدیدی که از الگوریتم رشد گیاه استفاده می برد ،(PGSA) به کار برده می شود تا بهترین اندازه خازن در مکان های بدست آمده در بخش یک را تخمین بزند. امتیاز اصلی روش ارائه شده در این است که نیاز به هیچ پارامتر کنترل بیرونی ندارد، مزیت دیگر آن ،تعادل عملکرد مقصود و محدودیت های کاری به طور جداگانه می باشد، بدون مشکلی برای تعیین عوامل مانع روش ارائه شده در باس های سیستم های توزیع شعاعی 9 و 34 و 85 به کار برده می شود. راه حل بدست آمده از روش گفته شده با روش های دیگر نیز مقایسه می شود ، این روش برتری هایی بر دیگر روش ها در کیفیت راه حل را داراست. 
کلید واژه ها : سیستم های توزیع، جای گذاری خازن ، کاهش تلفات ، ضرایب حساسیت تلفات ،(PGSA) الگوریتم شبیه سازی رشد گیاه 
مقدمه:
کم کردن تلفات در سیستم های توزیع ،کارآیی بیشتری را در سالهای اخیر داشته اند. از آنجا که امروزه روز اتوماسیون توزیع خواستار کارآمدترین پیشامدهای عملیاتی برای تغییرات اقتصادی میباشد. مطالعات نشان می دهند که 18% کل توان تولیدی به شکل تلفات در مرحله توزیع از دست می روند.(1). برای کاهش این تلفات ، بانک های خازنی شنت در فیدرهای تغذیه اول توزیع نصب می شوند. مزیت افزودن بانک خازنی شنت بهبود ضرایب توان ، نمودار ولتازفیدر ، کاهش تلفات توان و افزایش ظرفبت فیدر ها می باشد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۲۳ آذر ۹۴ ، ۱۴:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترجمه مقاله طراحی بهینه شبکه برق برای یک مزرعه بادی بزرگ دریایی

عنوان انگلیسی مقاله: Optimal Electric Network Design for a Large Offshore Wind Farm Based on a Modified Genetic Algorithm Approach
عنوان فارسی مقاله: طراحی بهینه شبکه برق برای یک مزرعه بادی بزرگ دریایی براساس رویکرد الگوریتم ژنتیک اصلاح شده.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 20
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
توسعه روز افزون مزارع بادی درمقیاس بزرگ دریایی درسراسر جهان باعث ظهور بسیاری ازچالش های فنی و اقتصادی جدیدشده است. هزینه سرمایه شبکه‌ برقی که از مزارع بادی بزرگ دریایی پشتیبانی می‌کند، بخش قابل ‌‌توجهی از هزینه کل مزارع بادی را تشکیل می‌دهد. لذا، یافتن طراحی بهینه شبکه برق یک وظیفه خیلی مهم است که در این مقاله به آن پرداخته می‌شود. در این مقاله یک مدل هزینه توسعه یافته است که هزینه‌های دقیق‌تر و واقعی‌تر ترانسفورماتورها، پست‌ها و کابل‌ها را در بر می‌گیرد. همین موضوع باعث شده است مدل جدید ارائه شده نسبت به روش‌های موجود مبسوط‌تر و بهتر باشد. همچنین از یک الگوریتمی استفاده شده است که مبتنی است بر الگوریتم ژنتیک بهبودیافته و شامل الگوریتم خاصی است که حین طراحی آرایه‌های شعاعی، سطح مقطع‌های گوناگون کابل‌ها را هم در نظر می‌گیرد. رویکرد ارائه شده توسط یک مزرع بادی بزرگ دریایی آزموده شده است؛ نتایج آزمون نشان می‌دهد که الگوریتم معرفی‌شده طراحی‌های بهینه معتبری از شبکه برق را فراهم می‌کند. 
کلیدواژه‌ها- سیستم توزیع برق، الگوریتم ژنتیک، مزرعه بادی دریایی، بهینه‌سازی.
مقدمه:
انرژی بادی کم‌کم دارای اهمیت استراتژیک و اقتصادی فزاینده‌ای در سراسر جهان می‌شود. این انرژی یکی از گزینه‌های نویدبخش در بین سایر فناوری‌های تولید انرژی‌های تجدیدپذیر است و انتظار می‌رود نقش مهمی در کاهش پیامدهای زیست محیطی در رفع نیاز جوامع مدرن از صنعت برق ایفا کند. استفاده از تولید برق بادی دریایی بنا به دلایل زیر جذاب و قابل توجه است: 1) مزارع بادی دریایی، منابع باارزش سرزمین‌ها را به تصرف در نمی‌آورند؛ 2) استفاده از مکان‌های دریایی(مترجم: یعنی استفاده از مکان‌های داخل دریا) بدین معناست که مزرعه بادی تا حد زیادی دور از چشم و دید بوده و آلودگی صوتی نخواهد داشت؛ 3) جریان باد توسط ساختمان‌ها و جنگل‌ها مشوش نشده و بطور مستقیم و با سرعت زیاد با تیغه‌های توربین برخورد خواهد داشت لذا عملکرد توربین افزایش خواهد یافت؛ 4) طرح‌های توربین بادی دریایی با توان نامی بزرگتری نسبت به طرح‌های ساحلی موجودند که این نرخ‌های بزرگ باعث توسعه اقتصادی می‌شود؛ و 5) آب دریا باعث می شود خنک‌سازی قطعات امکانپذیر بوده و هزینه کمی را به دنبال داشته باشد. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۲۲ آذر ۹۴ ، ۱۴:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترجمه مقاله ترکیب منابع تجدید پذیر بهینه به منظور کمینه کردن تلفات انرژی سیستم توزیع

عنوان انگلیسی مقاله: Optimal Renewable Resources Mix for Distribution System Energy Loss Minimization
عنوان فارسی مقاله:  ترکیب منابع تجدید پذیر بهینه به منظور کمینه کردن تلفات انرژی سیستم توزیع.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 40
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این قضیه که منابع انرژی تجدید پذیر، کلید زیربنای منبع انرژی قابل اطمینان هستند، بشدت قابل قبول است؛ زیرا این منابع هم پایان-ناپذیر بوده و هم نا آلاینده هستند. تعدادی از تکنولوژی های تجدید پذیر هم اکنون کاربرد تجاری دارند، جالب توجه ترین آنها توان بادی، فوتوولتیک، سیستم های خورشیدی گرمایی، بیومس (زیست توده)، و اشکال مختلف توان هیدرولیک(با استفاده از انرژی های آب) هستند. در این مقاله، روشی برای تخصیص بهینه انواع گوناگون واحدهای تولید توزیع شده تجدیدپذیر (DG)، در سیستم توزیع بطوریکه تلفات انرژی سالانه را کمینه کنیم، ارایه شده است. این روش مبنی بر تولید یک مدل احتمالی تولید-بار می باشد که همه ی شرایط عملیاتی ممکن واحدهای DG (تولید توزیع شده) تجدیدپذیر را با احتمال آنها، ترکیب می کند، ازینرو این مدل را در یک مساله برنامه نویسی قطعی، جا می دهیم. مساله برنامه نویسی به عنوان یک برنامه نویسی غیرخطی عددصحیح مرکب (MINLP)، با یک تابع هدف برای کمینه کردن هزینه تلفات انرژی سالانه سیستم، فرمولبندی شده است. محدودیت ها عبارتند از محدوده های ولتاژ، ظرفیت (قدرت) فیدر، بیشینه حد نفوذ، و اندازه مجزای واحدهای DG در دسترس. این روش پیشنهاد شده بر روی یک سیستم توزیع روستایی با بخش های مختلف شامل همه ترکیبات ممکن واحدهای DG تجدیدپذیر اعمال شده است. نتایج نشان می دهند که یک کاهش چشمگیر در تلفات انرژی سالانه برای همه ی بخش های مختلف، بدست آمده است.
اصظلاحات مربوط: تولید توزیع شده، برنامه ریزی سیستم توزیع، مرکب سوخت، عدم قطعیت.
مقدمه:
سیستم های توزیع الکتریکی، از سیستم های هجیم متمرکز شده با نیروگاه های تولید کننده متصل به شبکه توزیع گرفته، تا سیستم های غیر متمرکز با واحدهای تولید کننده کوچکتر، که بطور مستقیم به شبکه های توزیع در مجاورت محل مصرف توان متصل شده اند، سروکار دارند. این نوع واحدهای تولیدی با نام تولید توزیع شده (DG) شناخته شده است. آگاهی محیطی و توسعه قابل اطمینان مبنی بر گوناگونی بلند-مدت منابع انرژی، محرک های کلیدی این تغییرات هستند، که سهمی در ارتقای منابع انرژی تجدید پذیر داشته است.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۲۱ آذر ۹۴ ، ۱۴:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰